BiH: Elektronski potpis postaje dostupan građanima uz minimalne troškove

Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA) predložila je Vijeću ministara Bosne i Hercegovine odluku kojom bi se omogućilo izdavanje kvalificirane potvrde za upotrebu sigurnog elektronskog potpisa. Ova odluka, koja bi mogla olakšati mnoge administrativne procese, neće dodatno opteretiti građane, tvrdi Agencija.

Prema prijedlogu odluke, Agencija bi izdavanje kvalificirane potvrde obavljala uz minimalne troškove za građane. Ovo je rezultat IPA projekata koje je finansirala Delegacija Evropske unije u Bosni i Hercegovini, a koji su omogućili nabavku opreme i sredstava za certifikaciju Agencije. Nakon uspješno provedene certifikacije, Agencija je stekla tehničke i kadrovske kapacitete za upisivanje kvalificirane potvrde za elektronsko potpisivanje u ličnu kartu građana.

Jedna od ključnih odluka Agencije je da se troškovi izdavanja kvalificirane potvrde neće posebno naplaćivati, već će biti uključeni u cijenu lične karte. Tako će cijena lične karte, koja iznosi 18,00 KM, obuhvatiti i troškove za elektronski potpis. Ovaj pristup usklađen je sa praksom u zemljama u okruženju, poput Hrvatske i Srbije, gdje je cijena kvalificirane potvrde za digitalni potpis također uključena u cijenu lične karte.

Agencija ističe da masovno korištenje elektronskog potpisa ne očekuje u prvih pet godina, s obzirom na to da još nije uspostavljena i razvijena potrebna tehnička infrastruktura. Ipak, nakon tog perioda se može očekivati veći broj građana koji će koristiti ovu uslugu.

Uvođenje elektronskog potpisa predstavlja korak ka modernizaciji administrativnih procesa i olakšava komunikaciju građana sa institucijama. Agencija se nada da će ovaj korak doprinijeti efikasnijem obavljanju administrativnih poslova i smanjenju troškova za građane.