Obrazovne promjene u Kantonu Sarajevo: SAFER koncept pod lupom kritika i podrške

U obrazovanju Kantona Sarajevo, pokrenut je rad na promjeni načina učenja putem dokumenta poznatog kao SAFER. Dok nadležni tvrde da ovo predstavlja put ka poboljšanju obrazovanja, dio prosvjetne zajednice izražava kritike prema ovom pravcu.

SAFER je akronim koji označava pojmove poput održivosti, svjesnosti, pismenosti o budućnosti, etičnosti i otpornosti. Prema riječima kantonalne ministrice za odgoj i obrazovanje, Naida Hota-Muminović, ovi principi odražavaju vrijednosti koje bi trebali usvojiti oni koji pohađaju različite nivoe obrazovanja.

Neki od ključnih elemenata SAFER-a uključuju:

  • Održivost: Obuhvata šire teme, uključujući klimatske promjene, ekonomske nejednakosti i socijalnu pravdu.
  • Svjesnost: Podrazumijeva ne samo prihvatanje već i razumijevanje stalnih promjena i globalnih trendova.
  • Pismenost o budućnosti: Sposobnost prepoznavanja promjena i aktivno učestvovanje u oblikovanju budućnosti.
  • Etičnost: Proširuje se dalje od definisanja ispravnog i uključuje promicanje svih vrijednosti koje doprinose društvu.
  • Otpornost: Odnosi se na sposobnost kreativnog i fleksibilnog djelovanja u suočavanju s neočekivanim promjenama i izazovima.

Ministrica tvrdi da će integracijom ovih principa doprinijeti tome da mladi postanu odgovorniji prema planeti, konkurentniji u globalnoj ekonomiji, svjesniji globalnih promjena te emocionalno i duhovno otporni.

Međutim, dio prosvjetne zajednice izražava nezadovoljstvo prema ovim promjenama, uključujući nedostatak jasnog objašnjenja za izbor stranih autora koji su radili na dokumentu.

SAFER ostaje pod lupom, izazivajući raznolike reakcije unutar obrazovne zajednice Kantona Sarajevo. Kako će se ove promjene odraziti na obrazovni sistem, vrijeme će pokazati.