U današnjem digitalnom dobu, gotovo 2,14 milijardi ljudi širom svijeta kupuje putem interneta, a ovu praksu sve više usvajaju i građani Bosne i Hercegovine. Online trgovina postaje popularna opcija za nabavku različitih proizvoda, a posebno je primjetan rast ovog trenda tokom posljednjih godina.
U skladu s globalnim statistikama, gotovo 39% korisnika interneta u Bosni i Hercegovini, od ukupno 80%, provodi online kupovinu. Uprkos tome što mlađa populacija pokazuje veće povjerenje u online trgovinu, zanimljivo je primijetiti da stariji građani također aktivno sudjeluju u ovom trendu, često birajući kupovinu odjeće putem interneta.
Iako su mobilni telefoni, laptop i sportska oprema među najtraženijim proizvodima, usluge internetske trgovine koristi oko 800 hiljada ljudi u Bosni i Hercegovini. To ukazuje na rastuću popularnost online kupovine, ali i na prostor za daljnji razvoj.
Jedan od izazova s kojima se suočavaju potrošači u BiH prilikom online kupovine je nedostatak zakonske regulative koja bi regulirala ovu vrstu trgovine. To ponekad dovodi do prijevara, čime se povećava nepovjerenje u online kupovinu među građanima.
Predsjednik Udruženja za zaštitu potrošača “Zvono”, Jovan Vasilić, nedavno je naglasio problematiku nepovjerenja i prijevara te ističe da mnogi potrošači imaju problema kada žele vratiti proizvod ili se žale na neispravnosti, jer često nemaju informacije o prodavaocu.
Uprkos izazovima, online trgovina u Bosni i Hercegovini i dalje raste, pružajući građanima jednostavniji pristup različitim proizvodima i uslugama. Edukacija potrošača i usvajanje mjera opreza prilikom online kupovine ključni su koraci prema stvaranju povjerenja u ovoj rastućoj industriji.