Ivan Trizno, generalni direktor Philip Morris BiH: Snaga brenda leži u vrhunskom korisničkom iskustvu

Ivan Trizno, generalni direktor kompanije Philip Morris za Bosnu i Hercegovinu, u ekskluzivnom intervjuu za naš portal osvrnuo se na proteklu godinu koja je, kako kaže, bila godina važnih noviteta kada je duhanska industrija u BiH u pitanju. Ističe da je posebno zadovoljan činjenicom da je na tržište BiH konačno došao i najbolji uređaj kompanije PMI iz kategorije bezdimnih alternativa cigaretama do sada.

Recite nam šta dolazak IQOS ILUMA uređaja tačno znači za Philip Morris International globalno, ali i lokalno za tržište BH?

IQOS ILUMA je najbolji i najinovativniji proizvod kompanija Phillip Morris do sada. Zadržao je benefite svog prethodnika, ali je uklonio njegove glavne nedostatke. Sa jedne strane, to će pomoći onima koji već koriste bezdimne proizvode da značajno unaprijede svoje korisničko, a s druge strane, što je još važnije – bit će privlačniji pušačima koji još koriste cigarete, da naprave bolji izbor i pređu na ovaj manje štetni vid konzumiranja nikotina.

To znamo iz iskustva s većih tržišta na kojima je ILUMA već lansirana, a to se polako uvjeravamo i mi u BiH od novembra kada se ovaj uređaj pojavio i na našem tržištu.

Za nas je ovo ključni proizvod, jer vjerujemo da će nam pomoći da ubrzamo tranziciju ka budućnosti bez duhanskog dima u BiH.

Po čemu se IQOS ILUMA razlikuje od ostalih bezdimnih alternativa koje su dostupne na tržištu?

Pomno slušajući i usvajajući komentare, utiske i primjedbe naših korisnika, uspjeli smo da shvatimo koje su „bolne tačke“ prethodnih verzija IQOS-a. Tri ključna problema su bila – potreba za stalnim čišćenjem, ne uvijek prijatan miris i dužina baterije.

Da bismo taj problem adresirali, promijenjen je način zagrijavanja duhana. Novi uređaj je tehnološki značajno napredniji i za zagrijavanje koristi sistem indukcije, što znači da više nema oštrice koja dolazi u direktan kontakt s duhanom. Zbog toga više nema ni potrebe za čišćenjem uređaja, a mirisi su drastično smanjeni. Baterija ima veći kapacitet, a samo korištenje je također olakšano, gotovo intuitivno.

To su razlozi zbog kojih je IQOS ILUMA postigla ogroman uspjeh na svakom tržištu na kojem se pojavila.

Dodatni razlog je što postoje tri verzije IQOS ILUMA uređaja, prilagođene različitim cjenovnim kategorijama – IQOS ILUMA Prime – vodeći uređaj potpuno jedinstvenog dizajna, IQOS ILUMA koji je poboljšana verzija dizajna IQOS 3 DUO uređaja i IOQS ILUMA ONE – jednokomponentni uređaj. Naš cilj je da svi mogu da posjeduju IQOS ILUMA uređaj i nadamo se da će više punoljetnih pušača koji ne ostave cigarete preći na alternative bez dima.

U srcu Sarajeva protekle godine otvoren je i prvi IQOS butik u BiH. Kakvo novo iskustvo taj konceptualni prostor pruža korisnicima?

IQOS, a sada i IQOS ILUMA je vrhunski brend, a da bi to ostao mora ga pratiti i vrhunsko korisničko iskustvo, od trenutka kad se pušač prvi put susretne s ovom bezdimnom alternativom, pa na dalje. Zbog toga smo ranije ove godine predstavili virtualni IQOS butik – mjesto interakcije, zabave i edukacije koji je „na jedan klik“ udaljen od svih korisnika IQOS uređaja, kao i svih punoljetnih pušača koji to žele postati. Početkom novembra otišli smo korak dalje – otvorili smo vrata i stvarnog, fizičkog butika i to u srcu bh. prijestolnice, na prizemnoj etaži Aria prodajnog centra. Korisnici ovdje mogu na jednom mjestu istražiti naše proizvode, saznati više o IQOS tehnologiji i funkcionalnostima, pronaći dodatnu opremu i dobiti korisničku podršku. Želja nam je i kontinuirano širiti mrežu dostupnosti i podrške svim punoljetnim pušačima koji žele da se informišu o manje štetnim alternativama cigaretama.

U osvrtu na godinu za nama, šta biste izdvojili kao relevantno za duhansku industriju u BiH?

Najprije bih napomenuo da je krajem maja ove godine počela primjena Zakona o kontroli i ograničenoj upotrebi duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje na prostoru Federacije Bosne i Hercegovine. Ovaj zakon pravi jasnu razliku između cigareta koje sagorijevaju duhan i manje štetnih alternativa koje duhan zagrijavaju. No, moram naglasiti da je potpuna implementacija tog zakona uvjetovana donošenjem relevantnih podzakonskih akata, koji bi trebali dati jasne smjernice za put naprijed u protjerivanju duhanskog dima. Nadam se da će u godini pred nama i Vlada Republike Srpske napraviti korak ka progresivnim zakonskim rješenjima, kao što je slučaj u Federaciji, Srbiji i drugim zemljama.

Kad već govorim o zakonodavstvu, istakao bih da se mi kao kompanija zalažemo i za kvalitetna zakonska rješenja kad je riječ o regulaciji upotrebe elektronskih cigareta, s posebnim akcentom na upotrebu među mladom populacijom koja je u primjetnom porastu kako kod nas tako i u svijetu. Naš stav je jasan – elektronske cigarete nikako ne smiju biti dostupne maloljetnicima. Ako su naučno provjerene i odgovorno komercijalizovane, elektronske cigarete jesu bez dileme, zajedno s ostalim proizvodima koji ne sagorijevaju duhan, daleko bolja alternativa od nastavka pušenja cigareta – ali isključivo za punoljetne pušače. Stoga smatramo da je jasna i stroga regulativa i njena dosljedna primjena u ovoj oblasti jedini način da se na tržištu osigura kvalitet zahvaljujući kojem će punoljetni pušači koji pređu na njih napraviti dobar izbor za svoje zdravlje, a istovremeno spriječiti neželjene efekte do kojih mogu dovesti loši proizvodi neodgovornih proizvođača. Mi doista nastojimo jasno i kvalitetno komunicirati i objasniti razlike između različitih bezdimnih alternativa, posebno između elektronskih cigareta i tehnologije zagrijavanja duhana, kako bi ljudi mogli donositi informisane odluke. Naš jedini bezdimni proizvod koji je trenutno dostupan na bh. tržištu IQOS uopšte nije elektronska cigareta, jer, dok ovaj uređaj zagrijava patrone pravog duhana, elektronske cigarete zagrijavaju tečnost koja sadrži nikotin.

Istaknuo bih i da se bilježi kontinuirani rast naplate prihoda od akciza na duhanske proizvode, što pokazuje da dolazi do smanjenja šverca i rasta legalnog prometa. U posljednjih nekoliko godina akcizna politika u domenu duhanskih proizvoda pridonijela je stabilizaciji tržišta i dovođenja u sklad nivoa akciza u bh. sa regionom i nije natjerala potrošače u ilegalni segment. To je direktni rezultat dobro obavljenog posla bh. institucija i dobre međuinstitucionalne saradnje. Ovo je od izuzetnog značaja jer kada cvijeta ilegalno tržište svi su na gubitku – država koja ubira manje prihoda, građani koji konzumiraju cigarete kojima se ne zna ni porijeklo niti sadržaj, proizvođači i distibuteri koji trpe velike gubitke, jer ne mogu da se nose s cijenama koje diktira crno tržište.

Jedan od glavnih ciljeva Philip Morris International jeste da do 2030. godine postane većinski smoke-free kompanija. Da li ste na pravom putu da postignete taj cilj?

Phillip Morris pred sebe uvijek postavlja izuzetno ambiciozne ciljeve koji često izazivaju i podozrenje javnosti. Ali mi svoje ciljeve ispunjavamo, zahvaljujući ogromnim investicijama, hiljadama naučnika, jasnom fokusu i čvrsto utemeljenoj viziji budućnosti. Zato tvrdim da nam je i ovaj cilj ostvariv, što pokazuju i brojke. Posljednji podaci pokazuju da 36,2% ukupnih neto prihoda naše kompanije dolazi upravo od bezdimnih proizvoda koji su dostupni na 82 tržišta širom svijeta, a cilj nam je da do 2030. godine to bude više od dvije trećine. Prema našim procjenama, od lansiranja 2014. godine do danas, oko 27,4 miliona pušača počelo je da koristi IQOS, od kojih je oko 19,7 miliona zauvijek ostavilo cigarete. Ovo su konkretni pokazatelji da smo na pravom putu prema budućnosti bez duhanskog dima.

U tom cilju, nastavljamo da radimo na podizanju svijesti i omogućavanju pristupa tačnim informacijama o naučno zasnovanim bezdimnim alternativama, te važnom ulogom koju regulativa može imati u ubrzavanju pozitivnih promjena.