Radovi na dionici autoceste Vranduk – Ponirak, smještenoj kod Zenice, ponovno su započeli nakon privremene obustave koja je trajala više mjeseci. Sada, s novim aneksom ugovora o izgradnji, definiran je i novi rok za dovršetak radova, a mašine su ponovno aktivne na terenu.
Trenutno se gradi 50 kilometara autoceste prema sjeveru, što predstavlja važan korak prema ostvarivanju cjelokupnog sjevernog koridora, povezujući Zenicu preko Žepča do Doboja. Ovaj projekt ima ključnu ulogu u razvoju infrastrukture, što će rezultirati brojnim benefitima za lokalne zajednice i gospodarstvo općenito.
Podsjećamo da su radovi na ovoj dionici bili obustavljeni prošle godine radi usklađivanja projektne dokumentacije i dodatnih analiza troškova. Nakon temeljite analize i proširenja projekta potpisivanjem Aneksa IV ugovora, gradilište je odblokirano, a radovi nastavljeni.
“Imamo po starom projektu dva vijadukta, dva mosta i jedan tunel, a po novom projektu imamo jedan dodatni vijadukt i dodatni most te KTK konstrukciju”, objašnjava Hamza Imamović, građevinski inženjer u JP Autoceste FBiH za FTV.
Izazovna geotehnička struktura područja od Vranduka do Ponirka čini ovu poddionicu najzahtjevnijom na cijelom koridoru izgradnje autoceste. Unatoč sličnim problemima u prošlosti, novi projekt donosi napredna rješenja koja će pomoći u prevladavanju izazova.
Marin Nikolić, predstavnik izvođača radova, ističe kako će najveći izazov biti završetak iskopa i adekvatna zaštita kosina, posebno na sektoru 7, te izgradnja vijadukata na teško dostupnim pozicijama. Radovi na ovoj dionici suočavaju se s izuzetno zahtjevnim uvjetima, no projektni tim je optimističan glede uspješnog završetka.
Novi rok za dovršetak radova na dionici Vranduk – Ponirak je 31. marta 2026. godine, a cijeli sjeverni koridor, koji će značajno smanjiti vrijeme putovanja od Sarajeva do Tešnja, trebao bi biti završen do sredine 2026. godine.
Izgradnjom autoceste, očekuje se ostvarenje niza benefita, uključujući razvoj lokalnih zajednica, poboljšan pristup turističkim, trgovačkim, ekonomskim i rekreacijskim centrima, smanjenje gužvi i ubrzan transport. Važno je pratiti daljnji napredak i poštivanje rokova kako bi se osigurala brza i učinkovita realizacija ovog ključnog infrastrukturnog projekta.