Čini se da je Srednja rudarska škola u Tuzli, koja je jedina takve vrste u Bosni i Hercegovini, suočena s ozbiljnim problemima s upisom. Nakon čak 75 godina postojanja, ova škola se našla u izazovnoj situaciji zbog nedovoljnog broja učenika. Trenutno je samo devet đaka u školi, a ukoliko situacija ne bude poboljšana, postoji mogućnost da škola prestane s radom, a njen program bude uključen kao smjer u Građevinsko-geodetskoj školi.
Za razliku od prethodnih godina kada su se borili s formiranjem odjeljenja, ove godine je situacija još ozbiljnija. Naime, samo pet đaka je iskazalo interesovanje za upis u ovu školu.
Edisa Muratović, v.d. direktora Srednje rudarske škole, istakla je da je problematično što je potrebno najmanje deset učenika da bi se formiralo odjeljenje.
“Rudarska škola treba proslaviti 75. rođendan, ali već četiri godine nemamo dovoljno zainteresovanih za upis, a prošle i ove godine nismo uspjeli formirati nijedan razred. I sada imamo samo pet učenika, a ne može biti manje od deset u jednom odjeljenju. Jedino bismo mogli kombinovati s drugim smjerom ako bi postojalo interesovanje, ali nažalost, toga nema. Problem je i dobivanje saglasnosti Ministarstva za razred koji ima samo pet učenika”, izjavila je Muratovićeva za Nezavisne novine.
Jedan od razloga za nedostatak učenika je i činjenica da je smjer “Rukovalac rudarske mehanizacije” deficitarno zanimanje. Vlada nudi stipendije za učenike koji se upišu u ovaj smjer kako bi se podstaklo interesovanje za njega.
Uprkos tome što je škola imala pet različitih smjerova, uključujući rudarski tehničar, geološki tehničar, rukovalac rudarske mehanizacije površinskog kopa, geobušač i rudar, situacija se nije popravila. Problemi su se nagomilali u posljednjih četiri godine, a čini se da je nedovoljno interesovanje učenika povezano s promjenama u industriji rudarstva te općim promjenama u društvu.
S obzirom na planirano spajanje sa Građevinsko-geodetskom školom, postoji nada da će se očuvati naziv “rudarska” u nazivu smjera. Međutim, činjenica je da su sadašnji izgledi za preživljavanje ove tradicionalne škole nesigurni.
Sveukupno, nastavnici i osoblje nastoje se nositi s tim izazovima i pronaći rješenja kako bi očuvali bogatu tradiciju ove škole.