Tunel Novi kroz brdo Hum značit će veliki korak u izgradnji jednog od dužih tunela u Bosni i Hercegovini. Radovi na miniranju ulaznog dijela ovog tunela započeli su u aprili prošle godine, a za izvođenje radova angažiran je konzorcij Hering d.d. Široki Brijeg i Azvirt LLC iz Azerbajdžana.
Ugovor između ove dvije firme obuhvata kompletne radove na tunelu, uključujući završne radove na trasi od rotora Varda do 300 metara iza tunela.
Paralelno s glavnom tunelskom cijevi, izvode se radovi na servisnoj (evakuacijskoj) cijevi dužine 718 metara. Nakon završetka podzemnog iskopa, slijede radovi na betonskoj oblozi, instalacijama, opremanju tunela i završni radovi na trasi.
Na iskopu je prosječno bilo angažirano 70 radnika, a po završetku radova bit će gotovo oko 3 kilometra dionice južne obilaznice Mostara. Ovaj projekt ima strateški značaj jer će rasteretiti saobraćaj kroz grad, povezujući Hercegovinu i Republiku Hrvatsku modernom cestom.
Prvi dio južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića završen je krajem 2019. godine, a za završetak cijelog projekta potrebno je dovršiti još 8,2 kilometra na zahtjevnoj trasi.
Direktor JP Ceste FBiH, Ljubo Pravdić, ranije je izjavio kako će završetkom Tunela Novi očekivati kraj radova do kružnog toka Rodoč, čime će južna obilaznica Mostara biti puštena u funkciju. Ova cesta će na južnom izlazu iz Mostara omogućiti povezivanje s autoputem na koridoru 5C i europskom mrežom puteva, što će biti od velike koristi ne samo za Mostar nego i za cijelu Bosnu i Hercegovinu, ali i regiju.