U sklopu nastojanja digitalizacije, Uprava za indirektno oporezivanje u Bosni i Hercegovini omogućila je podnositeljima poreza da zahtjeve i dokumentaciju povezanu s elektronskim potpisom predaju online. Kvalificirani elektronski potpis postao je ključan za poslovanje s Upravom, a od januara 2024. obaveznici PDV-a moraju koristiti isključivo digitalni potpis prilikom predaje PDV prijava za januar.
Prema informacijama Uprave, tek nešto više od 20% obaveznika PDV-a je do sada pokrenulo potrebne korake za pribavljanje digitalnog potpisa. Načelnik Odjela za komunikacije i međunarodnu saradnju, Ratko Kovačević, upozorava da je preostalo vrlo malo vremena obaveznicima da ispune ovu obvezu prije roka za predaju januarskog PDV prijava. Na kraju januara, očekuje se da će novi način potpisivanja biti obavezan, a Kovačević izražava zabrinutost da bi neki obaveznici mogli zakasniti s ispunjenjem ovog zahtjeva, čime će biti onemogućeni da predaju svoje PDV prijave na vrijeme.
Postupak pribavljanja potpisa uključuje popunjavanje ugovora o korištenju elektronskih usluga Uprave za indirektno oporezivanje, kojeg zatim ovjerava pečatom i potpisuje ovlaštena osoba obveznika poreza. Osim toga, obaveznik mora dostaviti ispunjeni obrazac kojim se imenuje zastupnik, fizička osoba koja će potpisivati PDV prijave uz korištenje digitalnog kvalificiranog potpisa. Digitalni potpis se povezuje isključivo s pojedincem, a obaveznik je dužan podnijeti zahtjev za izdavanje potpisa ako će osoba zaposlena kod obaveznika potpisivati PDV prijave na novi način. Obaveznici koji koriste usluge knjigovodstvenih servisa moraju podnijeti samo potpisani ugovor o korištenju elektronskih usluga i prijavu zastupnika.
Očekuje se da će se broj obaveznika koji koriste digitalni potpis povećati u narednim sedmicama kako se približava krajnji rok za predaju PDV prijava za januar 2024. godine.