Bosanskohercegovački potrošači ostaju tiho dok se u razvijenim zemljama vode bitke protiv smanjenja gramaže proizvoda.
Svjedoci smo da je većina proizvoda posljednjih godina smanjila svoju gramažu, dok su cijene ostale iste ili su čak porasle. Proizvođači su prihvatili ovaj trend, uključujući i domaće, dok se u zemljama poput Francuske i Belgije građani bore protiv takvih praksi putem udruženja potrošača.
Murisa Marić, izvršna direktorica Udruženja građana DON Prijedor, ističe da bh. građani rijetko ili nikada ne izražavaju nezadovoljstvo prema proizvođačima zbog smanjenja gramaže proizvoda. U razvijenim zemljama, potrošači zahtijevaju povratak na uobičajenu gramažu proizvoda putem udruženja potrošača.
“Žalosno je što naši potrošači ne reaguju na ovakve prakse kao što to rade potrošači u razvijenim zemljama. U takvim zemljama, građani su aktivni i zahtijevaju promjene”, ističe Marićeva.
Gordana Bulić iz Udruženja “Klub potrošača” Tuzlanskog kantona navodi da je smanjenje gramaže proizvoda počelo s slatkišima koji se nalaze pored kase.
“Iako su inspektori naveli da proizvođači označe tačnu neto težinu, mi se s tim ne slažemo jer svaka promjena proizvoda treba biti jasno označena. Potrošači su postali pažljiviji pri kupovini, ali se nadao da će novi zakon o trgovini u Federaciji BiH donijeti promjene”, zaključuje Bulićeva.”