Turističke agencije suočavaju se s nizom izazova u poslovanju, a pouzdanost organizatora putovanja postaje ključna tema u svjetlu prethodnih problema u industriji. Iako je sistem garancija putovanja poboljšan, postavlja se pitanje jesu li putnici dovoljno informisani o poslovanju agencija i kako ih prepoznati.
Ljeto 2018. godine ostaje duboko urezano u sjećanju mnogih građana Srbije zbog niza propalih turističkih agencija, ostavljajući hiljade putnika bez svojih zasluženih ljetnih odmora. Iako je sadašnji sistem garancija poboljšan i dalje ostaje pitanje, posebno kada su u pitanju agencije s manje aranžmana.
Kroz godine su mnoge firme prolazile kroz tržište, a dvije trećine završile su u blokadi ili su brisane.
Jedan od izazova za putnike je kako prepoznati pouzdanost turističkih agencija. Ovo postaje ključno pitanje, s obzirom na kompleksnost tržišta gdje novi akteri mogu lako ući u posao, a da nisu dovoljno iskusni ili ozbiljni u svojim namjerama.
Sistem garancija putovanja, koji je uveden od 2020. godine, donio je određeno poboljšanje. Međutim, postavlja se pitanje ograničenja tog sistema, posebno u slučaju agencija s visokim prometom i skupljim putovanjima. Maksimalni iznos garancije trenutno je 400.000 eura, ali neki smatraju da bi ta cifra mogla biti veća kako bi bolje pokrila vrijednost putovanja.
Jedan od ključnih izazova leži i u pitanju financijske odgovornosti agencija. Putnici često nisu u mogućnosti provjeriti kompletnu financijsku historiju organizatora putovanja, a postojeći sistem garancija ne može pružiti 100-postotnu sigurnost.
Stručnjaci smatraju da je ključno educirati putnike o važnosti pažljivog biranja turističkih agencija. Razumijevanje kako prepoznati pouzdane organizatore putovanja, analiza poslovnih historija i pravilna provjera sistema garancija može pomoći putnicima u donošenju informiranih odluka.