Predstavništvo njemačke privrede u BiH (AHKBiH) provelo je privredno istraživanje za 2023. godinu koje je pokazalo da 15 posto ispitanika smatra da je trenutna privredna situacija u BiH loša, dok 85 posto učesnika istraživanja ocjenjuje izglede za bosanskohercegovačku privredu u ovoj godini nepromijenjenim ili boljim u odnosu na prošlu. Polovina učesnika istraživanja očekuje da će se poslovna situacija njihove kompanije poboljšati ili ostati nepromijenjena u 2023. u odnosu na prethodnu godinu.
Kao i prethodnih godina, preduzeća ocjenjuju vlastito poslovanje boljim od opšte privredne situacije, te je udio preduzeća koja svoje trenutno poslovanje opisuju kao dobro porastao sa 49 posto u 2022. na 51 posto u 2023.
U istraživanju je učestvovalo ukupno 70 preduzeća i to 31 velikih i srednjih te 38 malih preduzeća. Od toga, 43 posto dolazi iz uslužnog sektora, 25 posto su trgovinska preduzeća, 23 posto preduzeća dolazi iz proizvodnog sektora, 7 posto iz sektora građevinarstva i jedan posto iz komunalnog. 55 posto kompanija ima između 1 i 49 zaposlenih, 28 posto 50-249 zaposlenih i 17 posto 250 zaposlenih ili više. Od ukupnog broja kompanija njih 57 posto koje učestvuju u istraživanju ima sjedište u Bosni i Hercegovini, a 26 posto u Njemačkoj. Istraživanje je obavljeno istovremeno u 16 drugih zemalja Centralne i Istočne Evrope sa ukupno 1.620 učesnika.
Istraživanje je pokazalo da se privredne posljedice ruske invazije na Ukrajinu očituju, prije svega, u većim cijenama energenata, sirovina i materijala (65 posto), poremećajima u lancima snabdijevanja i logistike (45 posto), manjku sirovina i materijala (24 posto), povećanju trgovinskih barijera (17 posto), te povećanju pravne nesigurnosti (15 posto).
Bez obzira na sve, broj kompanija koje bi ponovo izabrale Bosnu i Hercegovinu kao lokaciju za ulaganje iznosi 87 posto u 2023. godini, što je povećanje u odnosu na 2022, kada se za ponovno ulaganje u BiH opredijelilo 84 posto ispitanih kompanija.
Više od polovine kompanija koje učestvuju u istraživanju očekuje da će investiciona potrošnja porasti u odnosu na 2022. Također, više od polovine kompanija (51 posto) očekuje povećanje broja zaposlenih u 2023.