U dijelu koridora 5c kroz Republiku Srpsku, posebno oko dobojske obilaznice, trenutno se izvode najzahtjevniji radovi. Firma “Integral inženjering” tvrdi da se radovi odvijaju prema planiranoj dinamici, s očekivanjem da će ova dionica biti završena do kraja sljedeće godine.
Ova dionica proteže se na 5,6 kilometara, od Rudanke do izlaza iz tunela Putnikovo brdo 2. Ona uključuje most preko rijeke Bosne dug 328 metara, dva tunela s dvije cijevi ukupne dužine oko dva kilometra te vijadukt dužine 250 metara.
Projekt je finansiran kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj, čija je vrijednost potpisana na 150 miliona eura, dok je EU putem Investicionog fonda za zapadni Balkan (WBIF) osigurala grant od 38,5 miliona eura.
Marko Salapura, šef gradilišta ispred “Integral inženjeringa”, ističe da se radi o izuzetno zahtjevnoj dionici, s obzirom na to da je gotovo cijela trasa smještena u brdima, a polovina ukupne dužine nalazi se na mostovima, vijaduktima i u tunelima.
Na gradilištu je angažovano 250 ljudi, a radovi u tunelima se odvijaju u tri smjene zbog izazovnih geoloških uvjeta. Svaki dan se iskopa oko sedam metara, iako se suočavaju s lošim materijalima bez kohezije i prisustvom vode, što čini svaki metar izazovom.
Tuneli na ovoj dionici grade se novom austrijskom metodom koja podrazumijeva stepenasto iskopavanje, pri čemu je prvi iskop, koji je i najveći, najteži dio posla, zahtijevajući učvršćivanje tunela kako bi se spriječilo urušavanje.
Uslovi rada su izuzetno teški, s tunelima punim vode i blata, otežavajući kretanje građevinske mehanizacije i gotovo onemogućujući hodanje.
Salapura ističe da je potrebno iskopati oko milion i po kubika zemlje, ugraditi oko 400.000 kubika nasipa, bušiti preko 13 kilometara šipova radi stabilizacije kosina i ugraditi oko 150.000 kubika betona.
Zbog složenosti posla, tunel će biti posljednji završen dio projekta, pri čemu će zadnjih 350 metara biti izgrađeni u Federaciji BiH, u skladu s dogovorom između dva entiteta.
Uz to, dogovorena je izgradnja zajedničke naplatne stanice s deset naplatnih mjesta na samom autoputu, gdje će oba entitetska preduzeća naplaćivati putarinu, svako za svoj dio autoputa.
“Autoputevi RS” kao investitor na ovom projektu ističu da je do kraja marta završeno oko 75% nasipa i 60% iskopa na glavnoj trasi te 84% posla na mostu Kostajnica.
Uprkos izazovima poput oštećenja tunela usljed klizišta, radovi napreduju, a “Integral inženjering” nastoji očuvati kvalitetu izgradnje. Salapura ističe da su stekli bogato iskustvo u izgradnji auto-puteva i željeznica te se nadaju nastavku uspješne suradnje s EU i bankama za razvoj.